On taas ollut hiljaiseloa.. Eräänä päivänä kyllästyin siihen, että olin Miehen henkilökohtainen herätyskello. Tosiaan aamutoimiin kuului itsensä ja lapsen huolehtimisen lisäksi vielä toimiminen Miehen herätyskellona ja torkkuajastimena. Mies yleensä vääntäytyi ylös sängystä 5min ennen kuin minun piti lähteä töihin. Hänen ainokainen kotityönsä oli tosiaan viedä lapsi päiväkotiin. Sanoin siis hänelle, että nyt on aika hoitaa itse omat heräämisensä, että aikuinen ihminen voi herättää itse itsensä aamulla. Minulla on muutenkin aamuisin kiirettä, joten en todellakaan jaksa vahdata kaiken päälle vielä kelloakin.

No kuinkas kävikään. Mies ei laittanut kelloa soimaan. Hän oli sitä mieltä, että minä voin aivan hyvin herättää, kun olen muutenkin hereillä. Siitä tulikin periaatetaistelu. Kun olin jonkun kerran hoitanut vielä lapsen päiväkotiinkin, kun toinen vaan veti sikeetä niin kyllästyin. Ilmoitin hänelle, että voi alkaa etsiä itselleen uutta asuntoa.

Minulle riitti.